
Moraš da znaš kuda ideš, da bi mogao tamo da stigneš
“Alisa u zemlji čuda” (odlomak iz knjige)
Alisa: Možete li mi reći kojim putem da krenem odavde?
Mačka: To zavisi od toga gde želiš da stigneš.
Alisa: Nije mi mnogo važno gde.
Mačka: Onda nije ni mnogo važno kojim ćeš putem krenuti…
Uvek treba da imamo na umu kuda želimo da idemo, da osvestimo tačno šta je naš cilj, gde se nalazi, kako se osećamo i kako izgleda kada tamo stignemo. Drugim rečima, priprema, kako fizička tako i mentalna pola je putovanja.
Ovo pravilo važi u svim situacijama, pa i onda kada svojim govorom i nastupom treba da prenesemo jasne poruke, inspirišemo, motivišemo ili pokrenemo svoju publiku bez razlike da li držimo prodajnu prezentaciju, obraćamo se svom timu ili dajemo izjavu pred kamerama.
U svim ovim situacijama svako od nas želi da utiskom bude najbolja verzija sebe, ona autentična koja zrači harizmom i šarmom, osoba koja jednostavnim i pravim rečima ostvaruje duboku povezanost sa svojom publikom i prenosi pravu energiju. Neko čije se reči zaista i čuju zato što nisu samo puka informacija već imaju vrednost za onoga ko sluša.
Neka od pitanja za razmišljanje tokom procesa priprema jesu:
• Koja je ključna poruka koju želim da prenesem?
• Koliko vremena imam na raspolaganju?
• Koji je najbolji način da prenesem poruku?
• Ko je publika?
• Kako da zadobijem interesovanje publike?
• Šta je cilj koji želim da postignem?
Što preciznije i bolje naučimo kako da osvestimo šta nam je tačno cilj, lakše ćemo i bolje pripremiti se za putovanje, od toga kada da krenemo i koliko ćemo putovati pa sve do toga koja su nam sredstva neophodna, koji put je najbolji (ne nužno i onaj najlakši), šta nam sve na putu može pomoći, a šta je višak kojeg moramo da se rešimo pre nego nastavimo dalje.
Tatjana Šokčić, Business Consultant i osnivač HR Centra za Wannabe Magazine