
NLP u prodaji
Zašto je važno vladati tehnikama NLPu prodaji? Zato što prodavac treba da bude i „psiholog”, sposoban da u samo nekoliko sekundi proceni svog sagovornika i priđe mu tako da zadobije njegovo poverenje i ostvari uticaj na njegov stav i ponašanje. Svakako je u takvim situacijama od presudnog značaja znati kako se sagovornik motiviše i donosi odluke i zato su rezultati NLP istraživanja izuzetno interesantni za prodaju. Ljudi kupuju od ljudi kojima veruju, sa kojima lako pronalaze zajednički jezik. Dobra komunikacija i razumevanje kupca su najvažniji deo prodaje, a na prodavcu je odgovornost da takvu komunikaciju ostvari.
Sve tehnike NLP su nastale tako što su se istraživači posvetili modelovanju izvanrednih komunikatora. Tako su se bavili i modelovanjem u prodaji – posmatrali su šta mnogobrojni vrhunski profesionalaci prodaje rade u određenim situacijama. Saznanja do kojih su došli iskoristili su da NLP model prilagode i naprave primenljivim i pristupačnim svetu profesionalnih prodavaca.
Šta to znači u praksi za prodavca? Koja su to korisna znanja?
Povećani rapport (poverenje)
Da bismo uticali na nekoga pozitivno, treba da budemo u rapportu. Podešavajući se na frekvenciju kupca, prepoznavanjem kako razmišlja, predstavljajući ponudu kroz njegov „model sveta“ odmah ste im mnogo bliži. Biti bliži kupcu znači veći procenat poverenja, koncentracije i obostrano zadovoljstvo prodavca i kupca.
Bolja uverljivost
Ako možete kupcu dati informacije na bolji način, njemu prihvatljiv i blizak, oni će jasnije da razumeju koristi vaše ponude. Ljudi više vole da završavaju posao sa onima sa kojima se lakše razumeju. Njima im je lakše reći da.
Veća fleksibilnost
Obično u praksi imate više uspeha sa nekim kupcima i osećate interakciju sa njima kao laku, opisujete ih kao otvorene i pristupačne. S druge strane sigurno postoje i oni „težim“. Menjanjem vašeg pristupa koristeći veštine NLP-a, imate više izbora i mogućnosti da budete fleksibilniji u ispunjavanju očekivanja i potreba onih kojima prirodno ne odgovara vaš stil.
Stalna motivacija
Možete naučiti kako da održavate motivaciju. Imate kontrolu izbora šta osećate što vaši kupci odmah primete kroz vaš izgled i ponašanje.
Modelovanje uspeha
Kada jednom otkrijete NLP onda ste u mogućnosti da primetite šta radi kod drugih. Možete modelovati misli, jezik i ponašanje uspešnih ljudi i primeniti te uvide u svom pristupu. Menadžeri prodaje bi posebno trebali videti korist u mogućnosti opisivanja pristupa kod svojih najboljih zaposlenih i primeniti ih na ostale iz njihovog tima.
Saznajte više na jedinstvenom treningu NLP za uspešnu prodaju!