
Važno je kako govoriš
Postoji izreka “Nije važno šta govoriš nego kako govoriš.”
Rekla bih da je važno i jedno i drugo.
Setite se jednog uspešnog govornika kojeg ste gledali i slušali. Čega se sećate? Kako je izgledao, kako se ponašao? Šta je govorio?
Obično prvo primećujemo samog govornika – kako izgleda, kako se kreće i kako govori. Da li je simpatičan, harizmatičan, elokventan ili je dosadan, nervozan, konfuzan.
Ono čega možda nismo svesni u tom trenutku jeste da upravo to kako izgleda i govori ima veze sa time šta govori. Ima veze sa pripremom sadržaja i celokupnog nastupa.
Najbolji govornici se temeljno pripremaju pre svojih prezentacija i govore o onome što dobro poznaju, u šta strastveno veruju i šta im je važno. Oni znaju kako da svoje telo i stanje naštimuju poput finog instrumenta, da slušaju i osluškuju svoju publiku i ostvare duboku i stvarnu povezanost sa njom.
Ako se dobro pripremite za prezentovanje svoje ideje, ako još u nju čvrsto verujete, dok govorite, celo vaše biće odiše samopouzdanjem. Vaše telo i glas šalju poruku – “Meni možeš da veruješ, ja znam o čemu govorim.”
Dobro pripremiti i naučiti sadržaj je temelj koji prvo izlivamo kada želimo da održimo prezentaciju za pamćenje. Izlijemo ga dobro, učvrstimo gvožđem i tek onda gradimo zidove, stavljamo prozore i vrata, da bi kao rezultat dobili reči koje inspirišu, energiju koja pokreće i ostavili utisak koji se pamti i prepričava.
Tatjana Šokčić, Business Consultant i osnivač HR Centra za Wannabe Magazine