Stvorite svoj lični brend

Svako ima lični brend. Da li znate šta vaš govori potencijalnom poslodavcu? Kada se “izgugla” vaše ime, šta se dobije? Ako niste o ovome previše razmišljali, evo nekoliko saveta šta možete da uradite da se bolje pozicionirate.

Počnite da koristite sajtove za profesionalno povezivanje (networking). Možda ste jedni od onih koji su mislili da je Twitter prolazna stvar, da LinkedIn nema smisla u poslovnom svetu, ali…istina je da poslodavci sve više koriste ove mreže da vide ko su njihovi potencijalni zaposleni i kako bi se uklopili u njihovu organizaciju.

Povežite se što pre. I ne zaboravite da popunite svoj profil u potpunosti i da uključite sliku. Profil sa nepotpunim informacijama deluje lažno, a slika treba da bude profesionalna. Profil koji sadrži previše informacija, pri čemu većina deluje preterano, takođe neće pobuditi poverenje kod poslodavca. Izaberite najvažnije tačke i istaknite ih.

Ostvarite kontakt sa drugim profesionalcima sa mreže. Nije dovoljno samo postaviti svoj profil na sajt. Treba da iskoristite mogućnost povezivanja sa drugim profesionalcima i komunikacije sa njima u cilju daljeg razvoja. Mogućnosti povezivanja su neograničene, geografski, starosno, interesno…

Učinite sebe lakim za pronalaženje. Registrujte svoj lični domen (najbolje imeprezime.com). Prikažite biografiju, postignuća, portfolio, preporuke i kontakt informacije. Uključite adresu vašeg ličnog sajta na biznis karticu, potpis u e-mailu i profile na sajtovima za povezivanje da biste bili pristupačniji potencijalnom poslodavcu.

Identifikujte šta vas čini jedinstvenima. Šta vas izdvaja od drugih profesionalaca vašeg profila? Koja postignuća imate a drugi nemaju? Ovo su stvari koje utiču na vaš lični brend. Da biste zasjali na intervjuu, treba jasno da naglasite šta vas izdvaja od konkurencije.

Pokrenite blog. Blog je odličan način širenja mreže kontakata, unapređenja veština pisanja i pokazuje da ste predan i sposoban profesionalac. Identifikujte svoja interesovanja, strasti i ekspertize i kako to možete pretočiti u jedinstven blog koncept.

Koristite uvek i svuda priliku da se povežete. Posećujte konferencije, događaje, razgovarajte sa ljudima i kada ste na odmoru, dok putujete, kad god imate priliku. Nikada ne znate koga ćete sresti i gde će vas to odvesti. Uvek imajte pri ruci biznis kartice i razmenjute ih.

Imajte na umu – ljudi su ključ uspeha! Oni su ti koji treba da prepoznaju vaš potencijal, a na vama je odgovornost da ga pokažete!