Tajna ličnog brenda

Možda ste čuli za lični brending? To je pojam koji opisuje kako se predstavljate svetu, kako kreirate svoj imidž i kako ga održavate. Ovde se radi kako o vašoj profesiji i karijeri, tako i tome kakva ste ličnost, koja interesovanja imate i koje su to zanimljive činjenice o vama.

Lični brend je sličan kompanijskom brendu, gradi se da bude prepoznatljiv i da izdvaja ličnost iz mase. To je način da se pozicionirate i promovišete na tržištu. Govori o tome ko ste i šta ste i šta možete da uradite za druge ljude.

Sva interakcija koju imate sa drugim ljudima gradi vaš lični brend: sastanak, poziv, e-mail – sve su to aktivnosti koje demonstriraju vaš brend. Jedno im je zajedničko: imate svega nekoliko sekundi da ostavite povoljan prvi utisak i upravo zato, htećete da ih najbolje iskoristite.

Možete se zapitati – da li mi je potreban lični brend? Pa već ga imate! Ono što je potrebno jeste da ga plasirate, održavate i unapređujete. Treba da preuzmete kontrolu nad svojim predstavljanjem svetu.

Mnogi profesionalci smatraju da je dovoljno imati profil na LinkedIn-u ili sličnoj poslovnoj mreži i ne polažu puno pažnje održavanju profila, povezivanju sa drugima ili osvežavanju aktuelnim informacijama. To govori o njima i njihovom ličnom brendu više nego informacije koje se na profilu nalaze.

Budite naročito pažljivi sa Facebook profilima. Poslodavci sve češće koriste ovu mrežu da vide kako se predstavljate. Ljudi su obično opušteniji sa sadržajima koje plasiraju kroz ovu mrežu. Ne trude se da budu poslovni, olako prihvataju kontakte i ne zaštićuju dovoljno lične podatke.

Razmislite o tome kakvu sliku odaje vaš profil na Facebook-u. Uporedite sa svojim profesionalnim profilom i slikom koju odaje. Da li su usaglašeni? Da li odašilju istu poruku u svet?

Vaš lični brend treba da bude konzistentan, vaši profili usaglašeni. Slika koju odajete svetu treba da je jedinstvena.

Vaš lični brend je vaša lična odgovornost, vaša slika u svet ide onako kako je sami pošaljete.

Tatjana Šokčić, Business Consultant i osnivač HR Centra za Wannabe Magazine